vineri, 14 august 2015

Scrisori imaginare (5): „Ocultismul nu are nimic de-a face cu spiritualitatea”



Episodul cu fantoma ascunde multe taine. Era un spirit bun, sau rău?, te poți întreba. De ce a venit? Ce dorea? A fost ceea ce se cheamă o percepție extrasenzorială. Dovadă: tu vedeai ceea ce alții, nu. Nu vedeai cu organele de simț fizice, ci cu facultățile de percepție extrasenzorială. Aceasta e o vedere mai directă, nemediată de acțiunea propriu-zisă a organelor date.
După moarte, toți vedem altfel, prin altfel de facultăți decât cele pe care le știm. Aparițiile, însă, ascultă și ele de legile căderii. Nu tot ce-i paranormal e bun, asta se știe. În paranormal, în ocult, șade rădăcina răului. „Apariția” e și ea o imixtiune nedorită în viața cuiva. E o manifestare energetică. Toate manifestările cu dominantă energetică pornesc de jos în sus, din materie spre suflet. În mod uzual, noi percepem prin creier, nu direct prin suflet. Am pierdut starea de perfecțiune, când sufletul vedea direct, fără medierea de mașină a creierului. Determinismul cerebral e consecința căderii. Prin acest determinism, se limitează enorm funcțiile psihice și libertatea mișcării spirituale. Ca o mașină, creierul nu poate îndeplini decât un număr limitat de operațiuni, și acelea banale, instrumentale.
Creierul e ca o mașină ce coordonează adaptarea la mediu. De aici ce deducem? Creierul e „copilul” unui anumit mediu în care el se dezvoltă, e produsul unui anumit model de lume. Lumea căzută, cu nevoile ei adesea penibile! Creierul coordonează organele, motricitatea și sensibilitatea, cu intenția fundamentală de autoconservare, de autoapărare a organismului. Un organism expus, agresat, destinat luptei pentru existență. În loc de unitatea originară de reacție, avem acum de-a face cu o contradicție de reacție, cu teamă anticipată și stress perpetuu. Fiind în contradicție cu exteriorul, neavând lumea lui, sufletul trăiește cu angoasa ciocnirilor, cu spaima de invazie, de năvălitori. „Aparițiile” nedorite sunt și ele tot agenți pe filiera acestui mod de existență distorsionată, descris mai sus. Ocultismul exacerbează scenariul agresiunii din exterior. Spiritismul se declanșează, culmea, prin ședințe, cu ajutorul unor manipulări aproape tehnice, obiective. Tehnica e aici agentul uniformizării, când prin legi mecanice obținem o manifestare într-un loc anume, care-i al tuturor și al nimănui. Fiind al tuturor și al nimănui, iar noi, prin corp, făcând fatalmente parte din el, de aici deducem că suntem oricând expuși agresiunilor din exterior. N-avem refugiu în afară. Nici un loc nu ne aparține. Putem fi loviți din orice punct. Ocultismul se ambiționează să contragă lumile într-un punct, să guverneze prin uniformizare, prin teroare.
Lumile ideale sunt altfel, ca niște cochilii pentru spirit. Ele ne apără, ne învelesc, ne protejează intimitatea. Nu sunt locuri comune. Dimpotrivă, lumea prin cădere a fost modelată ca „loc comun”, unde corpul e centrul, iar coordonator, creierul, și el, o biată rotiță într-o rețea infernală. Un creier excitat de medicamente deschide ușa (pentru că totu-i loc comun, nu?) altei „dimensiuni”, care se încrucișează și ea cu cele în care trăim, deja. Într-un punct, se încâlcesc toate, năvălesc toate. Conflictul sufletului cu exteriorul se acutizează. El nu se mai recunoaște ca o posibilă existență-în-lume. Lumea îi e ostilă. Exteriorul devine parcă din ce în ce mai mare, pe când sufletul, din ce în ce mai mic, până la dispariție.
Ocultismul nu are nimic de-a face cu spiritualitatea, cu viața duhovnicească. E, din contră, un materialism dus la extrem. Materialismul aduce cu sine distrugerea chipului materiei, transformată în „loc comun”, în țintirim cosmic. El decuplează materia de la legătura ei cu sufletul. Acesta e materialismul. Comunism ontologic! „Locul comun” semnifică opusul unui univers sufletesc.
Forțarea „materializărilor” în ocultism n-are alt sens decât reîntoarcerea la „locul comun”, într-un stadiu materialist și agresiv al existenței. Ca și OZN-ul, fantoma apare cel mai ades fără să transmită nici un mesaj. E o apariție guvernată de irațional, de atracția unei gravitații căzute, aplatizante, reducționiste. Mai degrabă, apare ca să înfricoșeze, ca să „ia locul” altuia. Acest „OZN” uman nu trebuie să ne sperie. Înțelegând obiectiv și filozofic cum stau lucrurile, care e legătura dintre aceste manifestări și structura generală a existenței căzute, ne vom liniști. Lumea sufletului se va reface. Natura se va mântui, va ieși de sub vraja rea în care a fost aruncată de păcat. Să fim fericiți că am fost aleși pentru această misiune. Vom fi apărați. Sfinții vor răspunde chemărilor noastre. „Stau la ușă și bat”, zice Domnul. El nu vine niciodată nechemat. Respectă infinit libertatea și intimitatea.
Somn ușor, în spațiul cel mai intim și variat în răcoare, pe care îl visezi.

Carmen Caragiu (1965-2015)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu