miercuri, 26 august 2015

Zicătură de Sân’ Maria Mare


Puicu mamii negrișor
Cu păr lins ca de fuior,
Cioc subțire, tâta lung,
Din profil ajunge-n crâng.
Când se-ntoarce către mine
Feresc ochiu’, c-așa-i bine.
Puicu mamii de cărbune
Cu doi ochi ca patru mure.
Când se uit-odat’ la mine
Să-l scuip di diochi îmi vine,
Când deschide o guriță
Parcă-nghite o căpiță.
Și când scoate-un cârâit
S-aude la Maglavit.
Puicu mamii de băiat,
L-am scuipat, l-am alintat,
Mi l-am pus la moțăit
S-aibă vise de argint.
Mi l-am pus la aripioară
Cu capul la subsuoară
Să mi-l țin ca pe-o comoară,
Nu-i dau drumul, chit că-i vară.
S-a făcut mare de tot,
Locu-i strâmt, abia de-un cot,
Nu-ncăpem unul de doi,
Stăm lipiți ca un pietroi.
Mări, ce ne mai iubim,
Mămuța, cu-al ei copil,
Deie Domnul tot așa
Să ne ținem dragostea.
Deie SânMaria Mare
Să mi-l ferească de boale,
Că-i frumos și negrișor,
Cu păr lins ca de fuior,
Cu pănuța miruită
Și-n lumină strălucită,
Cu gurița cât o șură,
Tot să ia îmbucătură.
Și i-o dau din gura mea,
C-am ținut-o la gingea,
Unde curge apă bună,
Bună de frământătură.
Puicu mamii negrișor
Cu păr negru de fuior,
L-am hrănit cu viațamea,
Care s-a topit așa.
L-am ținut sub pana mea
Și pe mine mă ardea,
L-am ținut tot la răcoare,
Și eu, dezvelită-n soare.
I-am dat apă din guriță
Ca un must zdrobit din viță,
Și-am rămas un ciot uscat
Numa bună de-aruncat.
Doamne, ține-mă în viață
Să-i dau puiului povață,
C-o să plece la războaie,
Și e fără-ndemânare.
L-am crescut cu capu-n nor,
Parcă n-a ieșit din ou,
Mai vrea țâță, și îi dau,
Nu-l alung, strigându-i „crau”.

Carmen Caragiu (1965-2015)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu