joi, 1 octombrie 2015

Cum sari de la una la alta? (56)


Om de treabă. În firea lucrurilor. Natura chemării care se naște în subconștientul unui om. Ambiție. Supraîncărcare inutilă. Suferă de o complicare a lucrurilor preaplină și doctă, de un preaplin de detalii care nu duc la adevăr, ci poate la noi ipostaze care nici ele nu duc nicăieri. Tobogane de resturi menajere (aruncate la marginea orașului, în subconștient, ca să nu ajungă la simțuri). Ruinele nu mai aparțin nimănui! Faptul că nu ai nimic legat de picior, de gât, piatra de moară, nimic nu lași în urmă, te propulsează! Nu lupta cu developările: parfumul de trandafir atrage albinele. Nori de particule ce formează un gard. Numești asta realitate? Fără coincidențe, viața este monotonă ca un tren ce merge pe șine. Recuperăm timpul pierdut. Animalele au alte motivații decât oamenii. Ele nu sunt complexate de frumusețea sau urâțenia lor: privesc în sus cu aceeași seninătate, cu același curaj. Își expun ochii frumoși. Cred în bunătate. Nu au mijloace de apărare, ca și copiii, în afară de mila, simpatia și umorul omului. Ceasul: tic-tac, tic-tac. Viața a intrat în linie dreaptă. Am intrat în ultima jumătate a vieții: în linie dreaptă, pe plan înclinat. Moartea, bătrânețea se întrevăd la orizont. Cauza grijii este existența potențială a elementului refulat (potențialul negativ). Acțiunea continuă să se desfășoare în plin vertij (rocadă). Simți că te miști pe plan imaginar, fără să te miști corporal. Vis treaz. Rocada s-a petrecut și se petrece continuu = îți ia o greutate de pe piept, îți ia pernița cu muștar de pe piept, degajă respirația. Semnificantul și semnificatul se suprapun. Plăcerea estetică este un efect imediat, miraculos. A făcut „scânteie”. Spațiul psihologic se transmută în spațiu estetic. Respirație gură la gură. Înnoirea corpului. În artă, sugestiile de intensificare, de amplificare prind, deschid culoare. Injecție informațională. Verde crud! Erosul nu cunoaște „golul”. Baia de sugestii îl scaldă. A respinge înseamnă a resimți golul. Dragostea are natură învăluitoare, ca și muzica (partituralul). Cea mai drăgălașă este moartea explicată copiilor, la modul cel mai plastic cu putință. Raiul cățelușilor ce nu știu că mor, al iepurașilor. Cochilii uriașe. Lemn moale. Muzica pătrunde la infinit. Oricât de jos ar coborî, are legătură directă cu infinitul.

Carmen Caragiu (1965-2015)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu