marți, 29 septembrie 2015

Cum sari de la una la alta? (53)


Criza de imagine. Veleitarismul urâțește. Pentru a grăbi scurgerea apei din plămâni și din stomac, se fac manevre de apăsare puternică, cu ambele mâini pe coaste, la baza toracelui înecatului. În artă, simțurile nu rămân suspendate în gol. Conștiința nu mai transportă lesturi. Tonusul de tracțiune este eliberat din jug. Amintirea e verde, pururi tânără. Ești ca un pansament pe mintea mea. Cu cât vrei să ieși în evidență mai mult, cu atât ești mai urât (piedică în calea altora). A atrage tu atenția = a-i exclude pe ceilalți. Apă de colonie. Staniol. Ursuleți de pluș. Amintirile trec în față, strălucesc ca sângele la soare. Durerea trecerii = semnificat subversionat de semnificant. În muzică, trecutul se deblochează. Efectele polarizării: un pumn de îmbogățiți și o masă de sărăciți. Punguță cu doi bani. Burtica = desiș. Câte nu găsești acolo! Metafora = parașută. Ochii: cărbuni aprinși, jar mistuitor. Mintea moțăie. Căști la urechi. Bucșă și bornă. Freză. Meșă. Mintea se odihnește zburând. Concurență expresivă. Principiul deformării: a deplasa elementele, a le modifica ritmul, a aduce în obiectul însuși elementele exterioare care l-au modificat. A opera această modificare prin intermediul planurilor și volumelor înseamnă a face să pătrundă printre planurile și volumele obiectului planurile și volumele obiectelor înconjurătoare și invers. Mișcare de volume și de suprafețe care se întrepătrund unele în altele în concurență vitală sintetică. „Sunt de ajuns câteva tușe de penel ca să întrevăd întreg tabloul, pentru că eu însumi sunt pictor și ochii îmi sunt plini de culori”. Eliberarea fluxului sanguin. O muzică scufundată-n memorie. Racordare în prealabil a câtorva planuri aparent disparate. Rima imagistică între „ochiul de apă” și „ochiul femeii”. În spațiul unui „punct” (Gestalt) = o bucătărie și o cameră, dilatație, culoarul somnului profund. Montajul nu schimbă direcția, ci developează rolfilmul. A ieșit de acolo cu capu-ntre mâini. Râde că are cercel, că are umăr. Gândurile nu pot fi oprite (morișcă). Gândurile nu înseamnă nimic. Arta nu înseamnă a „ține”, a condiționa. Conștiința estetică are suc. Imaginația estetică nu se developează psihologic. Subliminalul este drenat. Presiunea elementului refulat, oboseala, orbirea, surmenajul, stressul, simptomele se suspendă. Partea reflectă întregul. Metaforă = „operarea” realității cu mână ușoară. Te ridici în capul oaselor. Lifting continuu. Emulsie. În această atmosferă înflorește poezia insolită, nostimă.

Carmen Caragiu (1965-2015)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu