Masă
de călcat. „Șoseta” e liberă să plece. Când simți că ceva e liber să plece,
referința dispare. Glugă. Decupările, încercuirile cu capișon sunt permise.
Bolul îngurgitat. E o guriță ce înghite, mușcă din pâinică, intră în relație cu
partea disociată, atopul, înglobatul, cu Cuvântul. Întregul macroscopic se
reflectă în partea microscopică, o developează! Ruptură de nivel. Orizontala
își mută nivelul. Lift. Călăreț. Lorca. Montaj. Spațiu. La orice nivel e
locuire, miraj, curcubeu. Apertură mică sau liber variabilă. Umăr în umăr.
Spate-n spate. Ceafă-n ceafă. Sincronizare. Expresie plastică. Taină.
Euharistie. „Voi fi cu voi până la sfârșitul veacurilor”. Durată de poveste. Cana
cu apă. Cănuța are gabarit tropic, smalț alb. Suc de apariții. Nici un loc din
spațiul „trecerii” nu e univoc, inflexibil. Simbolistică prereflexivă. Barca
convenției ia apă din toate părțile. Les Gommes. Textul șterge ceea ce citești.
Greutatea mâinii mi-o simt numai în mâna lui. Reflexivul nu se ține prin efort.
Apariționalul nu-și pierde marca de identitate. Eu-Tu = spațiul dorului, al
nostalgiei. Pică-n bot (un avionaș de hârtie bont). Hapciu! Natura: copil
etern. Rezolvarea problemei vieții însemnă dispariția acestei probleme. Viață
veșnică. Destin comun: rămâne „ceva”.
Hopa Mitică se ridică. Între agonie și extaz nu e decât un pas. Motiv de visare: femeia.
Ritmul îl ai în sânge. Setea de Celălalt. Ninge în sus. Culoarea de vis nu
suferă devalorizare psihologică. Ea este un dor al înflăcărării, nu o condiție.
Imediat următorul = infinit spațial și temporal. Durată interioară. Amintirile
sunt vii, sunt idealuri, dorințe. Trecut = viitor. Timpul (trecerea) nu șterge
nimic. Amintiri despre viitor. Dragoste dincolo de viață. Nectarul nemuririi.
Apariționalul nu-i doar „lângă”, nu-i o prezență inertă. El „apare”. Materia
moartă poate să fie substanță, formal există, dar ea nu apare! Exclusivitatea („Eu”-l)
nu este dată de separație, de limită (autodelimitare), ci de caracterul
aparițional. Substanța care nu „apare” nu are nici caracter personal. Misterul
calităților senzoriale stă în caracterul lor aparițional, „dedicat”, trăit.
Caracterul aparițional este intens diferențiator, sursa secretă a realismului
diferențial. Materia moartă nu se diferențiază. Principiul diferenței, al
intensiunii nu acționează în sânul ei. Numai apariționalul explică Identitatea,
urechea, interiorul, deblocarea, datorită lui se elimină virușii, iar „a fi” nu
se reduce la „a fi lângă”, la „a fi indiferent (cum)”, ci la „mai mult decât a
fi”. Substanța care nu-i pentru cineva nu-i pentru nimeni. A fi orientat = a fi
sineitate. Natura sinelui e clarvederea. Persoana nu se disociază în trup și
suflet: concept
inefabil. Neființa, golul (somnul profund) reglează intuiția Ființei.
Apariționalul este explicația autodelimitării. Materia este pasibilă de a fi
personalizată, de a trezi sentimente. Substanța e aceeași, comună. Dacă nu are
marcă de aparițional, nu poate fi „împărțită”, deblocată, repartizată. Nisipuri
mișcătoare. Numai simțul Eului (apariționalul) o tranșează. Apariționalul = verticala,
misterul, vălul, rezistența pasivă, Celălalt, puritatea tonului muzical, urechea,
receptorul. „Nothing compares to you”. Vocea gravă feminină (altistă) este încă
acută (înaltă) pentru un bărbat. Femeia rămâne un copil. „Forever young”.
Suflet = aparițional, conștiință. Dimensiunea timpului e dimensiunea
conștiinței. Omul nu este un copiator, ci un cunoscător integral. El integrează
timpul. Religia e cea mai înaltă formă (depășind nivelul energiilor) de
integrare a dimensiunii eternității. Arta integrează materia.
Carmen
Caragiu (1965-2015)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu