Chiar
și în ceea ce privește alcătuirea lumii materiale totul se sprijină pe suflet,
pe intenție. În miezul fiecărei particule elementare, așa cum o numește omul
conform cunoștințelor lui limitate, există o voință, o intenție. Direcția
spațială însăși e opera unei intenții de relație. Orientarea și țesătura
spațiului țin de împletirea acestor intenționalități discrete. Spațiul însuși e
în sine o noosferă. Cum reușesc albinele să construiască geometria desăvârșită
a fagurelui? Cum se orientează păsările migratoare? Prin comuniune instantanee
cu viața elementelor, printr-un fel de „telepatie” spațială, printr-o
armonizare instantanee de intenționalități, de tip micro și macroexistență.
Fagurele,
casa mierii, exprimă armonia lăuntrică a firii după felul cum el ia ființă. Noi
suntem în telepatie cu tot spațiul. Așa se explică de fapt și telepatia,
legătura psihică la distanță. Dar și miezul lăuntric al mișcării materiei e tot
un fel de telepatie. Fizica a început să se refere la „legătura la distanță”
între elemente. Vecinătatea particulelor una în raport cu alta e o chestiune de
afinitate intențională, nu de legătură moartă, mecanică. Spațiul e dirijat de
simțire, de un fel de viață lăuntrică. Sufletul omului interferează cu această
simțire elementară, astfel încât gândurile noastre pot otrăvi natura, și nu
doar pe cea înconjurătoare.
Așa
stând lucrurile, să conștientizăm faptul că noi trăim, de fapt, nu într-o lume compactă
de substanțe, ci într-un univers de vibrații subtile, sensibile, la orice
nivel. Înotăm în mijlocul unui ocean de rezonanțe sensibile. Dacă n-ar exista
viață, intenția de legătură, la orice nivel, n-ar exista nici măcar materie.
Căci materia, atenție, e o rețea de valențe intenționale.
Albinele
receptează spațiul telepatic și comunică cu viața intimă a electronilor (ceea
ce numesc oamenii, încă neștiutori, electroni!), astfel încât există o
comuniune perfectă între „roiul” de particule și roiul de albine, participând
unii la viața celorlalți, pentru ca din această împletire – nedirijată de
rațiune, ci doar de intuiție internă, intențională – să rezulte o construcție
miraculoasă: fagurele. Și materia este tot o realitate subtilă, influențată de
mișcările sufletului.
Acum
înțelegem mai bine de ce lumea eshatologică nu-i o imagine nerealistă, ci doar
una perfect justificată, pornind de la această concepție subtilă asupra naturii
întregii existențe. Fericirea însăși ține de un magnetism al comuniunii. Iadul
este tocmai starea când acest magnetism nu există, când toată rețeaua de
relații, de împărtășiri reciproce, se rupe.
9.02.2010
Carmen
Caragiu (1965-2015)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu