sâmbătă, 18 iulie 2015

Cum sari de la una la alta? (28)


A da ochi în ochi. Cât te țin bojocii? Cât ți se-ntinde plapuma? Te-a bătut soarele. Pari căzut din lună. Picat din cer. Spune ceva, orice. Ai pierdut totul? Nu-i nimic. Fiori de gheață. O umbră tremură pe asfalt. Dumnezeu așteaptă. Eu stau pe o bancă în parc și fredonez o melodie. Vântul îmi ridică părul de pe frunte. Universul și atomul îmi recunosc vocea. „Omul, ca iarba, zilele lui ca floarea câmpului”. Filmare lentă. Mișcare încetinită. Oprire în loc, cu sentimentul că dai de adevărul gol-goluț. Am uitat parola. Nu-mi găsesc cuvintele. Ceva îmi scapă. Îmi stă pe limbă. Voiam să-ți spun un lucru și am uitat. Îmi sună în cap o melodie. Am avut un vis cu mine. Plâng de fericire că am dat de cuvântul potrivit. Faci pe mortul? Clipești? Surâzi din colțul gurii? Lasă pielea să respire. Privești totul cu alți ochi. Nu te lepezi de nici o ființă, de nici o existență. Înălțimea credinței și lărgimea speranței se măsoară prin adâncimea chenozei, a dragostei. Când mă trezesc, o să îți spun totul.

Carmen Caragiu (1965-2015)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu