Oare Dumnezeu nu se îngrijește decât de destinul omului în veșnicie, numai
omului îi este destinată viața veșnică? Dacă, într-adevăr, iubirea
dumnezeiască este resortul învierii unei făpturi întru lumina Veșniciei, însă
învierea s-ar aplica numai omului, ar însemna că Dumnezeu nu este un Dumnezeu al
iubirii a toate, nu este un purtător de grijă al tuturor ființelor. Însă tocmai
pentru că este Dumnezeul Iubirii absolute cel propovăduit de creștinism, El
seamănă în fiecare ființă menirea vieții veșnice, și nu limitează la om
lucrarea Sa, ci constituie chipul Fiului Omului ca pe o acoperire universală și
revarsă destinul omului în veșnicie, harul Schimbării la Față în lumina
Învierii, peste întreaga creație, care „așteaptă și suspină descoperirea slavei
fiilor lui Dumnezeu”, după cum spune Scriptura. În sensul mystagogiei Sfântului
Maxim Mărturisitorul, toată natura are semănată în sine taina Logosului Celui care
i-a dat ființă, o susține și o va restaura în veșnicie. Este taina filiației, a
creșterii și înaintării viitoare nesfârșite (epektasis) în adâncul slavei dumnezeiești, taina
Iubirii dumnezeiești întrupate, ce nu se „rușinează” să coboare într-o chenoză
(dăruire de sine) desăvârșită până la cea mai umilă făptură, spre a-i împărtăși
Harul Său și a o strălumina.
Carmen
Caragiu (1965-2015)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu